Cara Nak Minta Surat Pendaftaran Socso
Dah siap edit, terus scroll ke bawah boleh click button save draft atau complete. New employer and employee must be registered with socso within 30 days upon hiring a new employee. Ni apa yang korang perlu tahu sal program ni: Disini kami akan kongsikan cara daftar.
Serahkan dokumen sokongan pendaftaran dengan suruhanjaya syarikat malaysia (ssm) atau agensi lain yang berkaitan kepada petugas kaunter. Cara #1 hadir dikaunter perkeso 1. Disini kami akan kongsikan cara daftar. (aku silap print screen, tak full print screen) sepatutnya nampak total employee (s) & total contribution amount. Sebagai contoh, no 678910015111 yang terpapar pada no. No ahli socso atau perkeso merupakan no ic/mykad yang dikeluarkan oleh jabatan daftar negara.
Cara Nak Minta Surat Pendaftaran Socso. Pada zaman ini, di mana e-mel dan mesej teks telah pun mengambil alih trend menulis surat rasmi, tidak rasmi atau perniagaan, anda mungkin perlu mengetahui beberapa taktik yang berbeza untuk menulis surat. Kandungan surat akan menentukan penekanan apa diletakkan di perenggan utama.
Terdapat pelbagai jenis surat untuk dipilih untuk pelbagai majlis.
Apabila ia berkaitan dengan pekerjaan, surat pelantikan, permohonan kerja, surat pengesahan kerja dan surat pemberhentian semuanya penting. Surat maaf, surat perpisahan, surat maaf, surat terima kasih, surat perpisahan dan surat simpati semuanya adalah cara rasmi untuk mengatakan perkara tidak rasmi.
Walaupun mereka tidak formal, adalah sangat penting untuk menulis mesej yang ingin anda sampaikan dengan cara yang jelas dan profesional. Kepada tulis ini, anda mungkin memerlukan sedikit bantuan daripada pakar. Tidak mengapa jika anda tidak mendapatnya dengan segera. Anda akan mempelajari asas-asas semasa anda menulis lebih banyak surat.
Keperluan am semasa menulis surat dalam kes perubatan, pengesyoran, pengesahan, surat rasmi, perniagaan dan tidak rasmi adalah begitu banyak yang perlu anda fahami. Tetapi, berikut adalah penerangan ringkas tentang cara dan petua semasa menulis sebarang bentuk surat.
Pertama, masukkan nama dan alamat anda di bahagian atas setiap halaman surat.
Kedua, anda perlu menulis salam yang sesuai. Ini akan membolehkan anda memulakan surat dengan penekanan yang diperlukan pada subjeknya. Ini bermakna anda harus memberi tumpuan terutamanya pada perkara penting yang anda tulis surat itu, kecuali menulis surat tidak rasmi.
Akhirnya, perkara yang paling anda perlukan ialah kemahiran komunikasi yang sangat baik untuk menulis apa-apa jenis surat. Anda tidak akan salah menilai keupayaan jawatankuasa atau orang yang diberi kuasa untuk mengetahui kemahiran menulis anda. Teruskan usaha cemerlang anda, dan tulis dalam gaya yang sesuai dengan tujuan surat itu.
Anda boleh menggunakan surat untuk sebarang tujuan. Anda boleh menulis surat untuk meminta maaf kepada seseorang atas kesilapan yang anda lakukan, atau kerana membeli sebuah rumah. Ini adalah surat pujukan kecil yang ditulis oleh seseorang daripada organisasi yang memerangi isu dunia.